design thinking

DESIGN THINKING – CHEIA PENTRU INOVATIE

DESIGN DRIVEN , June 12, 2014

Roger Martin, decan la Scoala de management Rotman, de la Universitatea din Toronto,

vorbeste despre o schimbare majora pe care antreprenorii trebuie sa o faca pentru a deveni mai creativi si mai inovativi.

Provocarea este aceea de a trece de la o gandire analitica, principalul model in care acestia au fost pregatiti sa functioneze, la design-thinking. Gandirea analitica presupune analiza trecutului pentru a produce solutii stabile, sigure, de incredere, iar pentru a crea ceva nou, nu te poti baza pe modele testate. El afirma chiar ca modelele testate si demonstrate sunt cel mai mare inamic al inovatiei. Pentru a produce inovatie, Martin popune design-thinking-ul, o forma de gandire care combina gandirea analitica cu gandirea intuitiva.

Roger Martin explica si de ce este necesar sa facem un astfel de pas catre inovatie. In contextul in care consumatorul are la dispozitie o multitudine de optiuni pentru un anumit serviciu, acesta il va alege pe cel care propune solutia cea mai inovativa, experienta cea mai interesanta, eficienta si placuta. Suntem intr-o era in care trebuie sa intelegem clientii nu ca simpli consumatori, ci ca utilizatori de experiente, care isi doresc sa fie surprinsi si incantati. De aceea, oamenii de business au nevoie sa devina designeri. Designeri de experiente, designeri de modele de business.

Source: fastcompany.com

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+