DD-IAN-01

Despre nevoia brandurilor de a fi intelese

DESIGN DRIVEN , January 20, 2016

O lectura recenta (adica acest articol scris de Dan Bobby, CEO Calling Brands) ne-a facut sa meditam la felul in care trebuie adaptate manualele de brand la nevoile actuale ale brandurilor.

Dan Bobby sustine faptul ca manualele de brand, in formula in care sunt ele concepute in prezent, sunt ne-adaptate contextului actual si impiedica brandul de la o evolutie organica.

In prezent ceea ce se urmareste prin manualul de brand este ‘brand consistency’ – consistenta vizuala a brandului, adica alinierea tuturor reprezentarilor vizuale ale brandului unei aceleiasi logici. Manualul de brand traditional contine seturi de reguli ce determina implementarea vizuala a brandului in diverse medii (print, online, ambiental).

In era in care brandurile sunt (sau ar trebui sa fie) tot mai interactive, si imaginea lor este redata prin canale noi si diversificate (social media), apar nevoi noi in ceea ce priveste reprezentarea coerenta a brandului. Perceptia brandului devine suma tuturor experientelor dintre consumator si brand-ul respectiv. In acest context apare nevoia de ‘brand coherence’.

Coerenta brandului, presupune ca, pe langa consistenta vizuala, sa existe coerenta la nivelul tuturor experientelor generate de brand. (cum comunica in social media, cum isi distribuie produsele, client service, etc)

Pentru a asigura coerenta brandului, trebuie ca totalitatea experientelor generate de brand sa fie guvernate de aceeasi idee – filosofia brandului – si sa raspunda valorilor inspirate de brand.

Documentele de branding vor trebui upgradate asadar cu noi capitole, care sa exprime spiritul brandului, sa ofere vitalitate brandului, sa creeze directionare pentru o evolutie organica, intuitiva.

Provocarea pentru brand managers va fi aceea de a insufla intregii echipe spiritul brandului, cultul brandului. Astfel, fiecare persoana care contribuie la reprezentarea brandului devine parte din brand, iar actiunile sale se identifica si se armonizeaza cu cele ale brandului.

Imaginea ce ilustreaza articolul – echipa Coyote, companie de transport si logistica, cu peste 2000 de angajati.

Despite Coyote’s massive employee growth in recent years, it has the close-knit feel of a smaller company – no doubt, the product of its strong on-boarding program that teaches new recruits, often just out of college, about its unique approach to transportation logistics and customer service.

Think about it !

Design Driven este prima platforma pentru antreprenori ce promoveaza importanta designului aplicat in business.

Website coming soon!
Design Driven pe Facebook
Newsletter

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+