ibm

Evalueaza-ti logo-ul conform principiilor lui Paul Rand

DESIGN DRIVEN, INTERESTS, RE-BLOG , June 5, 2014

Eseul lui Paul Rand, “Logos, Flags, and Escutcheons”,

publicat pentru prima oara in anul 1991 de AIGA, reprezinta probabil una din cele mai acurate scrieri despre semnificatia si rolul unui logo. In acest eseu, Rand prezinta un set de criterii pe baza carora se poate face aprecierea calitatii unui logo. Sau, de ce nu, am putea sa o consideram o lista cu obiective de urmarit atunci cand planificam sa realizam un logo. Asadar, aceasta este interpretarea noastra pentru cele sapte puncte pe care un logo trebuie sa le indeplineasca :

Particularitate
Un logo trebuie sa reprezinte o companie si sa o diferentieze de competitie; trebuie sa fie unic si diferit de tot ce exista. Cheia ar fi sa ne axam pe trasaturile definitorii, particulare ale business-ului, pe baza lor sa dezvoltam conceptul unic de dezvoltare a logo-ului.

Vizibilitate
Un logo trebuie sa fie vizibil si lizibil. Pe de o parte trebuie sa fie remarcabil, sa iasa in evidenta. Pe de alta parte trebuie sa aiba un design care se descifreaza usor, si care inspira rapid emotia sau mesajul pe care a dorit sa il enripteze, chiar si atunci cand este folosit la dimensiuni reduse.

Adaptabilitate
Un logo trebuie sa fie versatil, si trebuie gandit in contextul tutror suporturilor pe care va fi folosit. De exemplu un logo pentru un business online va avea alte caracteristici fata de cel au unui brand care este prezent mai mult in retail.

Memorabil
Un logo trebuie sa aiba “acel ceva’ care il imprima rapid in memoria publicului caruia i se adreseaza brandul, trebuie sa transporte semnificatia relevanta pentru acest public, sa relationeze instantaneu cu publicul si astfel sa stabileasca o conexiune durabila cu acesta.

Universalitate
Un logo trebuie sa se bazeze pe simboluri si semnificatii universal-valabile, si astfel mesajul sau sa fie usor de “citit”, inteles, descifrat.

Timeless
Un logo trebuie sa fie conceput intr-un stil unic, independent de trenduri. Astfel durata de viata a logo-ului va fi mai lunga, nu vom simti nevoia constanta de ajustari, conform evolutiei trendurilor. In plus, “abaterea” de la trenduri asigura un plus de particularitate, logo-ul nu va arata ca multe altele care sunt “conforme” cu trendul.

Simplitate
Un logo trebuie sa fie SIMPLU. Partea cea mai solicitanta de altfel, este aceea de a face ceva foarte complex, elaborat, sa para si sa arate foarte simplu, sa inglobezi maximum de semnificatie intr-un design cat mai simplu, curat, echilibrat, care foloseste cat mai putine elemente.

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+