four steps

GANDESTE CA UN DESIGNER

DESIGN DRIVEN , June 24, 2014

Intr-un articol postat pe site-ul www.entrepreneur.com sunt expuse cateva idei prin care un antreprenor poate inova pentru a dezvolta business-ul, folosind cateva metode specifice procesului de design. Articolul este bazat pe expertiza lui Bill Burnett, director executiv al programului de design de la d.school, Stanford University.
Ceea ce este special in felul in care un designer abordeaza o problema este empatia si creativitatea.
Aceste doua calitati ar trebui sa fie luate in considerare de orice antreprenor care are de rezolvat o problema. Empatie inseamna sa iti cunosti clientii iar creativitatea inseamna libertate si curaj.

Cei patru pasi propusi de Burnett, care deriva din aceste doua calitati sunt urmatorii:

1. Observa-ti clientii
Un sfat interesant ar fi acesta: daca vrei sa inovezi, uita de studiile de piata. Studiile de piata au de-a face cu prezentul, cu patternuri cunoscute si testate. Pe cand inovatia este cu totul altceva, sunt idei cu totul noi pentru care nu se pot face predictii, care trebuie abordate cu curaj, care nu pot fi aplicate dupa un pattern sau model. Cheia succesului este intuitia, empatia, modul in care intelegi si anticipezi nevoile si asteptarile clientilor.

2. Identifica adevarata problema
Cu empatie si intuitie poti depista de ce ar avea nevoie consumatorii tai. Mai departe insa trebuie sa te bazezi pe analiza pentru a te asigura ca problema intuita de tine este cu adevarat importanta, ca prin faptul ca te adresezi ei aduci un impact pozitiv pentru clientii tai.

3. Genereaza cat mai multe idei
Asta e partea cea mai nebuneasca, unde intervine creativitatea. Daca vrei sa inovezi trebuie sa dai frau liber imaginatiei. Trebuie sa te gandesti la cat mai multe idei, cat mai indepartate de orice sistem care exista deja. Trebuie sa consideri idei pentru care nu stii cum pot fi implementate, sau care depasesc expertiza actuala a companiei. Idei pentru a caror implementare este nevoie de mult curaj.

4. Creeaza prototipuri
Pasul final este unul de verificare si imbunatatire a ideii. Prin crearea unui prototip ai ocazia de a pune fata in fata solutia ta complet noua, cu un grup de utilizatori. Pe baza reactiilor audientei in momentul interactiunii cu prototipul poti face o analiza a ideii tale. Audienta devine astfel o parte activa in procesul creativ, feedback-ul sau fiind determinant pentru modelarea ulterioara a solutiei.

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+