start small

Start small, think big!

DESIGN DRIVEN , May 7, 2014

Morningstar este un bun exemplu de brand care integreaza design-ul in gandirea de business.

Compania a fost lansata in anul 1984, de antreprenorul Joe Mansueto, cu o investitie totala de 80.000 USD.
Mai mult de jumatate din suma aceasta suma a fost alocata proiectului de branding. Fondatorul a decis sa lanseze business-ul din apartamentul propriu de o singura camera din Chicago, si sa il contracteze pe legendarul Paul Rand pentru crearea logo-ului. Astfel creatorul logo-urilor celebre precum IBM, Westinghouse, si ABC, semneaza logo-ul Morningstar pentru suma de 50.000 USD.

Suntem convinsi ca succesul companiei se datoreaza, cel putin in parte, acestei decizii indraznete. Si in ziua de azi, Mansueto afirma ca aceasta decizie a fost una dintre cele mai bune din perioada de inceput a business-ului.

Morningstar este o companie care integreaza designul in ADN-ul gandirii de business Designul este aplicat si folosit pentru a reda spiritul companiei in cel mai mic detaliu, de la nivelul unui simplu document pana la felul in care sunt gandite produsele si serviciile, la modul de comunicare, la amenajarea spatiului de lucru.

Morningstar primeste in 2010 premiul AIGA pentru corporate design leadership, Chicago, pentru felul in care compania foloseste designul ca strategie de business.

Desi valoarea adusa prin designului nu este usor de cuatificat, la analiza raportului cost-beneficii, Mansueto afrma cu incredere ca beneficiile depasesc cu mult costul investitiei in design : “I think the cost-benefit payoff is very, very high, but I can’t give you a specific number or way to measure it.”

MorningStar-logo

Puteti citi mai multe aici.

Share on FacebookPin on PinterestTweet about this on TwitterShare on LinkedInGoogle+